Årets onsdag..

Sitter på ett torrt X2000 och slöar, orkar inte ens vara upprörd över den dassiga uppkopplingen längre.

Torsdag idag, känns klart som en fredag. Man är bara sugen på att landa i GBG, lassa in väskan någonstans och sätta sig i en hotellbar någonstans. En fåtölj i en hotellbar. Vid en brasa. Med en stor stark och lite oliver. En god bok eller en busfärsk DN kanske.

Hur som haver. Tanken kring veckodagar påminde mig om en diskussion jag, åtvid och MtC hade på väg från friskis härom dagen.

Om man ser året som en vecka, så är våren årets fredag. Det vörjar bli ljust, eventuellt läge för en uteservering om man klär sig varmt. Det smakar fest i luften och det händer kul grejer. Men man har ändå veckans körsbär, lördagen, kvar att se fram emot.

Augusti, trots att det kan vara stekvarmt och underbart somrigt, innebär ändå ett mått av ångest. Snart börjar allvaret igen. Back to school. Helt klart årets söndag.

Just nu är det årets onsdag. Händer inte mycket glatt just nu. Förväntan inför fredagen. Uttråkad väntan.

Men samtidigt. Onsdag = Lill-lördag.

//Glenn

Kommentarer
Postat av: Starcky

Underbart! Jag saknar min kära redaktion! Väntar på lill-Starcky som skall komma lagom till årets fredag hoppas jag ...

2009-02-18 @ 15:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0